en ymmärrä tätä unettomuutta. kolme viimeisintä viikkoa olen nukkunut todella huonosti ilman syytä; olen paljon paremalla tuulella kuin aikaisin, ei ole huolia eikä stressiä. miksi sitten uni ei vain tule? olen turhautunut, sillä läksyjen lukeminen vain tylsistyttää, ei lainkaan väsytä. olen vajonnut todella alas kun kannettavalla olen alkanut irkata iltakymmenestä pitkälle keskiyön yli. hävettää.

aamulla olin yliväsynyt herätessäni tunnin myöhässä. myöhästyin koulusta puoli tuntia ja yritin selitellä olleeni hammaslääkärillä juurihoidossa. ei tainnut mennä läpi ryykällekään, muttei se sitten enää jaksanut inttää vastaan, teijo oli taas kuulemma ollut hankalla tuulella ja vittuillut oikein tosissaan. tunnin jälkeen halasin essiä ja yritin ymmärtää jonia.

lumi suli puli puli. en taidakaan olla enää niin innoissani siitä ettei lämpötila ole aina nollan alapuolella, mutta lumi sentään oli valkoista. se muta ja hiekka mitä koulupihalla kaupungilla kahviloiden edessä ajelehtii on masentavan väritöntä.